6 استراتژي مؤثر فروش در دوران ركود اقتصادي

به مرجع تخصصي حوزه توريست خوش آمديد.

6 استراتژي مؤثر فروش در دوران ركود اقتصادي

۲۰ بازديد

6 استراتژي مؤثر فروش در دوران ركود اقتصادي https://majalehirani.ir/2021/6-استراتژي-مؤثر-فروش/ مجله ايراني Sun, 17 Jan 2021 07:45:18 0000 اقتصاد https://majalehirani.ir/?p=5004

1. تبليغات دهان به دهان را جدي بگيريد

طبق تحقيقات، تبليغات دهان به دهان عامل اصلي بين 20 تا 50 درصد از تصميمات خريد است. اما اكثر شركت‌ها با درخواست نكردن از مشتريان خود براي معرفي آن‌ها به ديگران، از اين فرصت بي بهره مي‌مانند.

از مشتريان موجود بخواهيد كه شما را به كساني كه ممكن است به محصولات يا خدمات شما نياز داشته باشند، معرفي كنند. اگر آن‌ها از شما خواستند بعداً تماس بگيريد، در زمان‌هاي مشخص شده پيگيري كنيد. سپس با فرصت‌هاي جديد ايجاد شده از اين طريق ارتباط برقرار كرده و خود را به عنوان شركتي كه از طرف مشتري‌ها معرفي شده، معرفي كنيد.

احتمال خريد محصولي كه توسط دوستان توصيه شده، چهار برابر بيشتر است. تصور كنيد كه تنها با دنبال كردن همين روش چه ميزان – حتي در دوران ركود – رشد خواهيد داشت.

براي اين كه تبليغات دهان به دهان مؤثرتري داشته باشيد، قدم بعدي ضروري است.

2. روي حفظ مشتريان موجود تمركز كنيد

بسياري از فروشندگان چنان سخت بر جذب مشتريان جديد تمركز مي‌كنند كه از حفظ مشتريان فعلي خود غافل مي‌شوند. و اين در حالي است كه در دوران ركود، حفظ مشتريان موجود اهميت بيشتري دارد.

ركود اقتصادي موجب افت فروش مي‌شود. از زمان و انرژي اضافي به وجود آمده براي بهبود رضايت مشتري استفاده كنيد. متوجه خواهيد شد كه چگونه بسياري از فرايندهاي غيرضروري را مي‌توانيد حذف كنيد و چگونه مي‌توانيد سيستم‌ها را بهبود بخشيد.

يادتان باشد كه مشتريان راضي فقط بيشتر با شما نمي‌مانند. آن‌ها همچنين شما را به ديگران معرفي مي‌كنند و فرصت‌هاي فروش جديد رقم مي‌زنند.

3. صنايع مختلف را براي فروش شناسايي كنيد

ضرب‌المثل قديمي هست كه مي‌گويد: “ضرورت مادر اختراع است.” هيچ چيزي باعث خلاقيت شما نمي‌شود مانند وقتي كه مجبوريد كارهاي زيادي را با امكانات كم انجام دهيد.

صنايع و مشتريان ايدئال را شناسايي كنيد كه در حال حاضر به آن‌ها نمي‌فروشيد اما مي‌توانند از محصولات شما استفاده كنند. آن‌ها را به مشتري تبديل كنيد.

اگر خلاقيت به خرج دهيد و زحمت بكشيد از اين كه چه تعداد صنايع مختلف مي‌توانند مشتري شما بشوند متعجب خواهيد شد.

4. مديريت گردش پول را در اولويت قرار دهيد

چيزي كه اكثر كسب‌وكارهاي كوچك متوجه آن نيستند اين است كه گردش پول از مهم‌ترين جنبه‌هاي تجارت است. اين به شما امكان مي‌دهد عمليات را به راحتي مديريت كنيد، در فرصت‌ها سرمايه گذاري كنيد، حسن نيت خود را به تأمين‌كنندگان نشان دهيد و غيره.

در شرايط سخت، گردش پول از اهميت بيشتري برخوردار مي‌شود، زيرا مشتريان كيف پول خود را محكم‌تر نگه مي‌دارند. اگر آن را اولويت بندي نكنيد، كسب و كار شما در ورطه سقوط قرار مي‌گيرد به طوري كه تقريباً هيچ راهي براي خروج از آن وجود نداشته باشد، زيرا حتي بانك‌ها پرداخت‌هاي خود را محدود مي‌كنند.

5. در آينده سرمايه گذاري كنيد

كاهش سرعت و عدم رونق به طور كلي به دليل انتقال از دوره‌اي به دوره جديدتر اتفاق مي‌افتد. به عبارت ديگر، روندي كه از مدت‌ها قبل وجود داشته است ديگر جوابگو نيست و روش‌هاي قديمي از اعتبار ساقط مي‌شوند. مشاغل ناكارآمد از بين مي روند و مشاغلي كه كارايي را بهبود مي‌بخشند رشد مي‌كنند.

بر روي محصولات آينده بازار سرمايه گذاري كنيد، نه فقط براي اينكه از بازار جا نمانيد بلكه به اين خاطر كه كسب و كار خود را روي ريل بيندازيد. يادتان باشد قرار نيست فقط از ركود اقتصادي جان سالم به در ببريد. بايد رشد كنيد و قوي تر از هميشه ظهور كنيد.

6. هواي كاركنان خود را داشته باشيد

دوران ركود براي همه از جمله كارمندان شما زمان نگران كننده اي است. آن‌ها نگران امنيت شغلي خود هستند. به خصوص به اين دليل كه اخبار مربوط به اخراج افراد در اين زمان‌ها بيشتر مي‌شود. آنچه كاركنان شما نياز دارند، گرفتن حس اطمينان از شما به عنوان رهبر سازمان است.

به تيم خود اطمينان دهيد كه موقعيت شغلي آن‌ها ايمن است. با آموزش آن‌ها در مورد محصولات و خدمات جديد، آن‌ها را براي آينده آماده كنيد. احساسات خود را در شرايط سخت تحت كنترل داشته باشيد، زيرا كاركنان به شما اميد دارند. به افراد خود انگيزه دهيد تا بهترين تلاش خود را ارائه دهند.

وقتي كاري كنيد كه افرادتان احساس امنيت كنند، طوري براي كسب و كار شما ارزش قائل مي‌شوند كه انگار از خودشان است.

نتيجه‌گيري

التهاب دوران ركود، شما را وسوسه مي‌كند كه راه‌هاي نرفته مختلفي را آزمايش كنيد. همچنين طبيعي است كه احساس استرس كنيد. اما نبايد اجازه دهيد كه استرس به تجارت شما آسيب برساند. فراموش نكنيد كه شرايط بد اقتصادي از قبل اين كار را انجام داده است.

نكات مهم مانند موارد ذكر شده در بالا را با نظم و انضباط دنبال كنيد. در اين صورت وقتي بازار راكد است، شما به حركت خود ادامه خواهيد داد. و هنگامي كه بازار شتاب بيشتري بگيرد، انگيزه كسب فرصت‌هاي پيش آمده براي فروش را خواهيد داشت.

منبع:

https://www.owj.io/blog/استراتژي-فروش-در-دوران-ركود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.