بخش‌هايي از مقررات سفر به ايران اعلام شد

به مرجع تخصصي حوزه توريست خوش آمديد.

بخش‌هايي از مقررات سفر به ايران اعلام شد

۱۰ بازديد

با اعلام آيين نامه و پروتكل ورود گردشگران خارجي به ايران ، يكي از اعضاي هيئت مديره انجمن تورگردانان ايران به بخشهايي از اين آيين نامه اشاره كرد. اكبر غمخوار با اشاره به تدوين پروتكل سفر در ايران براي گردشگران خارجي با همكاري وزارتخانه هاي بهداشت ، امور خارجه و ميراث فرهنگي و گردشگري ، …

بخش‌هايي از مقررات سفر به ايران اعلام شد https://majale-rooz.ir/2021/10/بخش‌هايي-از-مقررات-سفر-به-ايران-اعلام/ Mon, 18 Oct 2021 13:08:38 0000 فرهنگ و هنر https://majale-rooz.ir/2021/10/بخش‌هايي-از-مقررات-سفر-به-ايران-اعلام/ با اعلام آيين نامه و پروتكل ورود گردشگران خارجي به ايران ، يكي از اعضاي هيئت مديره انجمن تورگردانان ايران به بخشهايي از اين آيين نامه اشاره كرد. اكبر غمخوار با اشاره به تدوين پروتكل سفر در ايران براي گردشگران خارجي با همكاري وزارتخانه هاي بهداشت ، امور خارجه و ميراث فرهنگي و گردشگري ، …

با اعلام آيين نامه و پروتكل ورود گردشگران خارجي به ايران ، يكي از اعضاي هيئت مديره انجمن تورگردانان ايران به بخشهايي از اين آيين نامه اشاره كرد.

اكبر غمخوار با اشاره به تدوين پروتكل سفر در ايران براي گردشگران خارجي با همكاري وزارتخانه هاي بهداشت ، امور خارجه و ميراث فرهنگي و گردشگري ، با در نظر گرفتن نظرات مشورتي اپراتورهاي گردشگري به مجله روز گفت. آنها مبتلا به كوويد هستند ، باز مي شود.

وي گفت: تا كنون سياست حذف موضوع و مخالفت با ورود گردشگران به كشور به دليل تاج بود ، اما پيگيري هاي زيادي براي باز شدن اين مسير انجام شد. صنعت گردشگري در ايران در حال افول بود. و اكنون كه تصميم گرفته شده ويزاي توريستي از سر گرفته شود و اجازه ورود گردشگران خارجي به ايران داده شود ، اميدواريم كه شركت هاي گردشگري ، صنايع دستي و حتي ميراث فرهنگي رونق بگيرند.

راهنماي تور گفت: تمام جزئيات در پروتكل سفر به ايران مشخص شده است و به زودي اعلام مي شود. بر اساس اين آيين نامه ، تنها گردشگراني كه كارت واكسيناسيون (دو دوز كامل) دارند ، از طريق آژانس اقدام كرده و در هتل هاي مجاز اقامت دارند مي توانند به ايران سفر كنند. اين اقدامات اندازه گيري شده است تا گردشگران خارجي بتوانند با مشكل كمتري به ايران سفر كنند.

غمخوار افزود: با همكاري وزارت بهداشت كشورهايي كه كمتر به ويروس كرون مبتلا شده اند شناسايي شده و مانع ورود گردشگران آنها به ايران نمي شود. در حال حاضر گردشگران كشورهاي پرخطر پذيرفته نمي شوند.

يكي از اعضاي هيئت مديره انجمن تورگردانان ايران يادآور شد: “اين مقررات در شرايطي وضع شده است كه روند واكسيناسيون در كشور تسريع شده و بسياري از كشورها پذيرش مسافر و گردشگر را آغاز كرده اند. مطابق پروتكل”.

عزت الله ضرغامي ، وزير ميراث فرهنگي ، گردشگري و صنايع دستي ، كه وعده داده بود ويزاي توريستي ايران را پس از 20 ماه تعليق از اول اكتبر از سر مي گيرد ، در ديدار مشترك با وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي و وزارت امور خارجه گفت: : توجه به اهميت موضوع گردشگري و همچنين اهميت رعايت بهداشت و پروتكل هاي منظم در اين زمينه ، مقرراتي تدوين شده و ابلاغ مي شود. در رابطه با اين مقررات ، عوامل موثر گردشگري توجيه شده و آموزش هايي در اين زمينه ارائه مي شود و ما در تلاش هستيم تا بتوانيم هر چه سريعتر گردشگري را از سر بگيريم و دلايل لازم براي صدور ويزاي توريستي به همه كشورها را ارائه دهيم. مناطق مرتبط

دكتر بهرام عين اللهي ، وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي در اين جلسه مشترك تاكيد كرد كه شرط ورود همه افراد به كشور ، دريافت دو دوز واكسن كرونا است.

اميرعبداللهيان ، وزير امور خارجه نيز گفت كه يكي از برنامه هاي مهم دولت سيزدهم در سياست خارجي و ديپلماسي عمومي توسعه گردشگري در زمينه هاي مختلف از جمله گردشگري سلامت ، زيارت ، گردشگري عمومي و مناطق ديگر است.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.