عجيب‌ترين شغل‌ها در زمينهٔ هتلداري

به مرجع تخصصي حوزه توريست خوش آمديد.

عجيب‌ترين شغل‌ها در زمينهٔ هتلداري

۹۹ بازديد

هتلداري يكي از شغل‌هايي است كه بي شك در زمينهي صنعت گردشگري يكي از عوامل تعيين كننده و مهم مي‌باشد. با اين حال هتلداري خود يك صنعت مجزا پنداشته مي‌شود. در زمينهٔ هتلداري شغل‌هاي بسار زيادي وجود دارد اما ا به حال به اين مسئله فكر كرده‌ايد كه هتلداري مي‌تواند بسيار بيشتر از آن چه كه فكر مي‌كنيد شغل‌هاي ديگري هم در خود داشته باشد؟ شغل‌هايي كه اصلاً فكرش را هم نكنيد و به نظرتان عجيب و غريب به نظر برسد؟ اگر دوست داريد تا با اين شغل‌ها آشنا شويد در ادامه با ما همراه باشيد تا شغل‌هاي عجيب در صنعت هتلداري را به اتفاق يكديگر بررسي نماييم.

مربي موج سواري حيوانات

مي‌خواهيم ليست را ابتدا با با مزه ترين اين شغل‌ها شروع نماييم، مربي موج سواري حيوانات! خيلي از هتل‌ها هستند كه از حيوانات خانگي مسافران نيز ميزباني مي‌كنند، اما اما برخي از هتل‌ها در برخي از نقاط جهان وجود دارد كه به حيوانات مسافران موج سواري ياد مي‌دهند و آن‌ها را ضيافتي مخصوص مي‌برند.

گرم كنندهٔ تخت خواب

شغل ايده آلي به نظر مي‌رسد نه؟ فكر كنيد در يك هتل كار كنيد، عاشق خواب و استراحت باشيد و شغلتان اين باشد كه قبل از اين كه صاحب اتاق بيايد و بر روي تختش بخوابد، شما تنها كارتان اين باشد كه روي تخت او بخوابيد و آن را برايش گرم كنيد! به همين سادگي و به همين خواستني‌اي كه تصور كرديد.

مهندس نارگيلي

در فيلم‌هاي ساحلي دقت كرده‌ايد؟ اكثراً درخت نارگيل در خود دارند، حتي از صحنهٔ اثابت نارگيل با سر كسي در كارتون‌ها هم بسيار استفاده شده است. از اين رو در هتل‌هاي ساحلي آن هم برخي از آن‌ها، فردي را به صورت تمام وقت استخدام كرده‌اند كه كارش اين است كه نارگيل‌ها را مهندسي نمايد. كار اين مهندس اين است كه درخت‌هاي نارگيل را تكان دهد تا نارگيل‌هاي رسيده‌اش بريزد و يه وقت به سر كسي اصابت نكند.

 تحسين كنندهٔ شخصي

فكر كنيد كه كسي باشد و تنها در ازاي اين كه شغلش اين است به شما هر وقت كه نياز داريد بگويد كه تو فوق العاده اي و كارت حرف ندارد! افرادي در هتل‌ها هستند البته تنها برخي از آن‌ها كه با دادن بسته‌هاي تشويقي مسافران بسيار سر كيف مي‌آورند. اگر به اين هتل‌ها سر زديد با انتخاب يك بستهٔ تشويقي و تحسيني خواهيد ديد كه همه احترامي در خور پادشاهان به شما خواهند گذاشت.

دوركنندهٔ كبوترها

اين شغل كه بسيار در هتل‌هاي كشور هند رواج دارد اين است كه فردي با حركت دادن پرچم‌هاي با پارچه‌هاي منعكس كنندهٔ نور و در كل براق، كبوترها را دور نمايد. اين كار مخصوصاً براي ايوان اصلي كاخ رامباغ (Rambagh) در جايپور هندوستان بسيار كارآمد به نظر رسيده است. طبق افسانه‌هاي محلي هندي، كبوترها خوش يمن هستند و به همين دليل به آنها احترام گذاشته مي‌شود اما امروز به دليل فضولات بسيار زيادي كه در ايوان اصلي اين عمارت از خود به جا مي‌گذارند از ورود آنها به اين ايوان جلوگيري مي‌شود.

بوكنندهٔ عطر

در برخي از هتل‌هاي معروف و مشهور جهان، افرادي هستند كه در هر ساعتي از شبانه روز كه بخواهيد به همراه شما در هتل يا هر جاي ديگري كه قبلاً هماهنگ كرده‌ايد، عطر را براي شما تست مي‌كنند! همچنين علاوه بر ان، مهمانان اين هتل‌ها مي‌توانند از منوي رايحه‌هايي كه با توجه به روح و شخصيت هر شهر طراحي شده عطر مورد علاقهٔ خود را انتخاب نمايند.

پيشخدمت سرحال آورنده

خستگي سفر يا موارد ديگر ممكن است باعث شود كه شما زياد هم بعد از رسيدن به محل اقامت خود سرحال نباشيد و در اين شرايط چه اتفاقي مي افتد؟ شخصي مأمور مي‌شود تا شما را سر حال بياورد آن هم از طرف هتل! در بعضي از هتل‌ها براي سرحال آوردن مسافران پيشخدمت مخصوصي اختصاص داده مي‌شود. اين هتل‌ها به مهمانانشان اين امكان را مي‌دهد كه صبح روز بعد از اين جشن، يك پيشخدمت سرحال آورنده خبر كنند تا با كمك او تجربهٔ يك شب دلپذير خراب نشود.

نگهبان ميمون‌ها

اگر در كنندهٔ كبوتر و مربي موج سواري حيوانات داريم پس دور از ذهن نيست كه نگهبان ميمون‌ها در هتل‌ها آن هم در جاهايي كه ميمون‌هاي بازيگوش زياد هستند را نداشته باشيم. در بعضي نواحي دنيا، ميمون‌هاي زرنگ واقعاً مي‌توانند براي مهماناني كه در فضاي باز به صرف شام مشغولند دردسر درست كنند و غذاي آنها را بدزدند. اتفاقاً اين شغل هم در هند خواهان دارد و معمولاً اصلاً هم شغل پر زرق وبرقي محسوب نمي‌گردد ولي خب، به هر حال وجودش لازم است.

پيشخدمت‌هاي مخصوص درخواست ازدواج

بسياري از هتل‌ها رمانتيك و دنج در بسياري از مقاصد مختلف دنيا، بهترين مكان براي خواستگاري و درخواست ازدواج عشاق از يكديگر است. در اين بين برخي ز هتل‌ها كه اين اتفاق در ان ها بيشتر افتاده و تجربهٔ آن‌ها در اين زمينه بالا رفته است، ديگر براي آن تمهيداتي ويژه انديشيده‌اند.

 

در اين هتل‌ها براي كساني كه مي‌خواهند از عشق زندگي خود درخواست ازدواج كنند، تمهيدات ويژه‌اي را انديشيده است. وظيفهٔ اين ارمند اين است كه اگر يكي از مهمانان مضطرب باشد و نتواند براي مراسم پيشنهاد ازدواج به تمام جزئيات توجه كند، پيشخدمت مخصوص اين كار براي كمك به وي آماده نمايد. اين دستيار تنها بخشي از بستهٔ مخصوص هتل براي درخواست ازدواج است كه شامل بخش‌هاي متنوع ديگري نيز مي‌شود.

پيشخدمت عينك پاك كن

در هتل‌هاي بسيار لوكس و پر رق و برق در دنيا براي كساني كه حوصلهٔ پاك كردن عينك خود را ندارند، عينك مسافرانشان را برايشان برق مي‌اندازند! كارمندان كه به اين منظور استخدام شده‌اند و اين كار را انجام مي‌دهند در هر زمان آماده هستند تا عينك مسافران را پاك نمايند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.